Miért hirdessük Facebook csoportokban az ingatlanunkat?

Szeretnéd mihamarabb eladni, vagy kiadni a lakásodat? Nem szeretnél közvetítőt megbízni? Megmutatjuk, miért ne csak a szokványos hirdető felületeket használd. A hagyományos ingatlanhirdetés mellett, élj a közösségi csoportok erejével is!

IngatlanRevü - Miért hirdessük Facebook csoportokban az ingatlanunkat?

Napjainkban a Facebook az egyik legnépszerűbb közösségi oldal Magyarországon. Valamint az is biztos, hogy mindannyian láttunk már üzenőfalunkon ismerősünk által megosztott lakáshirdetést, amit egy kedves ismerősünknek szívesen megosztunk, de amúgy a kutyát se érdekel.

Akkor, hogy lehet ezt jól csinálni? Hogyan találhat célt a hirdetésünk a leggyorsabban a Facebook segítségével? Ezekre a kérdésekre válaszolt az Eladó lakás TULAJDONOSTÓL Budapest csoport Moderátora (ELTB Moderátor), valamint Kerek András, aki az Ingatlan GURU adás-vétel-csere és több tucat egyéb aktív és népszerű csoport gondozója!

Miért javasolná az embereknek, hogy Facebookon hirdessenek a megszokott portálok helyett?

Kerek András:

Természetesen lehet a megszokott portálokon is hirdetni. Ezeknek a legfőbb előnye a jól kidolgozott parametrikus keresési lehetőség. Viszont, kevés magánhirdetést és sok kamu, vagy csali ingatlant találunk ezeken a hagyományos oldalakon. Rengeteg embertől kapom a visszajelzést, hogy az ingatlanos cégek ellopják a magánhirdetéseket, és pénzért árulják azokat a keresőknek.

Ezzel szemben a közösségi csoportokban kamu hirdetések alig akadnak, hiszen ezek a csoportok önszabályozó módon, a problémás hirdetéseket, illetve hirdetőket kivetik magukból! Ez a hatékony kommunikációnak köszönhető. Az egész közösség pörög, a telefon a kezünkben és egyből reagálunk az üzenetekre és a kommentekre. Nem kell esténként bejelentkeznünk a különböző oldalakra azért, hogy megnézzük mi is történt a hirdetésünkkel és e-mailben sem kell egyeztetnünk. Ha valakit érdekel a hirdetésünk, már rezeg is a telefon a zsebünkben, és cseveghetünk az érdeklődővel. Napjainkban az emberek hozzá vannak nőve a Facebook és Messenger fiókjukhoz, így itt érhetjük el őket a leghatékonyabban!

ELTB Moderátor:

Én azt javasolnám, hogy a megszokott portálok mellett, Facebookon is hirdessenek az emberek. A Facebook praktikus lehet, mivel az ember egy öt perces buszra várás alatt is át tud pörgetni pár friss hirdetést. Sokan vannak jelen és rögtön közvetlen kapcsolatot lehet teremteni a hirdetővel. Meglátok egy hirdetést, tetszik, és már megy is a privát üzenet, amit vélhetően hamarabb lát a hirdető, mint ahogy az e-mailjeit nézi. Valamint nincs szükség rögtön telefonos egyeztetésre. Nem idegeskednünk, hogy „… nem veszik fel… már megint nem veszik fel”. Az illető látja az üzenetet és reagál. Viszont szerintem, aki igazán el akarja adni az ingatlanját, vagy akar venni egyet, az nem áll meg egy helyen, hanem több felületet használ.

Van rá mód, hogy a csoportban többször előre kerüljön a hirdetésünk?

Kerek András:

Először is fontos végig gondolnunk, hogy milyen csoportba rakjuk fel a hirdetésünket. A különböző csoportok nem mást helyettesítenek, mint a paraméteres keresést. Ha pontosan tudjuk, hogy mi szívesen adunk számlát a kiadó lakásunkról, akkor rakjuk fel egy ilyen jellegű csoportba a lakásunkat, és biztosan gyorsabban találunk bérlőt, mint egy óriási közösségben. Miért? Mert azok fogják olvasni, akik pont ilyet keresnek. Ha egy kisebb, de fókuszált csoportban hirdetünk, akkor nem kerül a lakásunk öt perc után a századik helyre.

A másik dolog, ami felpörgetheti a hirdetésünket az adott csoportban, azok a kommentek. Hiszen minden újabb megjegyzéssel a csoport elejére kerülünk. Így a trükk talán az, hogy olyan hirdetést adjunk fel, amire pozitív kommenteket kaphatunk a közösségtől!

ELTB Moderátor:

Persze, hogy van. Van, aki többször felteszi a hirdetését, csak kicsit más szövegezéssel. A hírfolyam gyorsan változik, egy-egy poszt hátrébb kerül, ilyenkor érdemes is újra kitenni a hirdetést. Van olyan, akinél látom, hogy hónapok óta keres lakást bizonyos paraméterekkel, és körülbelül két hetente teszi fel újra a kereső hirdetését. Már szurkolok neki, hogy találjon valamit, nagyon kitartó.

Hogyan érhetjük el, hogy a hirdetésünket osztani kezdjék az emberek?

ELTB Moderátor:

Jó kérdés. Odaírja, hogy „a megosztásokat köszönöm!”

A hirdetés szövegezése, vagy a kép a fontosabb?

ELTB Moderátor:

Mindkettő nagyon fontos! A csoport szabályzata értelmében, a kép és a szövegezés is kötelező. Mivel rettentően a vizualitásra épülő világban élünk, egy kép elengedhetetlen egy hirdetés esetében. Úgy gondolom, a lakáskeresők nagy része is igényli ezt, mert ebből már le tud vonni következtetéseket. Biztos vagyok benne, hogy egy igényes kép vonzóbbá tehet egy ingatlant első látásra, de hogy a tényleges eladásban ez mennyire játszik közre, arról sajnos nincs konkrét információm.

Mire kell figyelni egy jó hirdetés szövegezésnél?

Kerek András:

Minél pontosabb leírást adjunk az ingatlanunkról! De nézzük meg az adott Facebook csoport szabályzatát, ott általában mindig hasznos tanácsokat kaphatunk.

Megjegyezném, hogy próbáljuk elkerülni a nyelvtani hibákat, mert esetleges nem kívánt negatív kommenteknek lehetünk kitéve. Sok embert pont ez tart vissza a Facebookon történő hirdetéstől. Épp ezért, az én csoportjaimban tilos mások becsmérlése! Kérdezni lehet, de ne kezdjük el szétszedni a hirdetőt, ha „kaució” helyett „kaukciót” írt bele a hirdetésébe! A jól működő közösség érdekében a szabálysértőket kizárjuk.

ELTB Moderátor:

Amit mindenképpen adjunk meg a hirdetésben az az elhelyezkedés, az ingatlan mérete, a szobák száma, valamint az irányár. A lakáskeresőknek ezek a legfontosabb paraméterek, nem véletlen lehet ezekre az információkra szűrni a nagyobb ingatlanokkal foglalkozó oldalakon. Ezeket a paramétereket a csoport szabályzata szerint fel is kell tüntetni a hirdetésekben. Továbbá minden információ, ami hasznos lehet a lakásvásárlónak: szigetelés, lakókörnyezet, vagy az utolsó felújítás ideje. Ezen felül, amit mindenképpen kiemelnék, hogy adjunk meg fényképet és lehetőleg többet!

Mennyire számít a képek minősége a hirdetésben?

Kerek András:

Mindenképpen számítanak a képek, de ebben nem tudok információval szolgálni. Erről nincsen közvetlen statisztikáim, igaz viszont a hölgyek kifejezetten a jó minőségű és igényes rendezett állapotú fotókat kedvelik! Ami azonban fontos, hogy mi nem engedünk vízjeles fényképeket a csoportokban, mert azok más weboldalról származhatnak!

ELTB Moderátor:

Biztos vagyok benne, hogy egy igényes kép vonzóbbá tehet egy ingatlant első látásra. Viszont arról, hogy a tényleges eladásban ez mennyire játszik közre, nincs konkrét információm, mivel a csoportban nem csatolódig vissza minden vélemény, valószínűleg a legtöbb nem, ezért erre nem tudok választ adni.

Konklúzió

Amit talán a legfontosabb, hogy mind a két csoportvezető úgy gondolja, hogy a közösségi oldalakon történő hirdetés a jövő. A szűrési lehetőségek hiányának ellenére, a kommunikáció az, amivel fényévekkel többet ad egy Facebook csoport, mint bármilyen más hirdetőoldal!

Márpedig a sikeres értékesítésnek az egyik legfontosabb eleme a kommunikáció!

Köszönjük Kerek Andrásnak, valamint a ELTB Moderátorának a válaszait és bátran ajánljuk hirdetésre csoportjaikat! Ingatlan GURU adás-vétel-csere és Eladó lakás TULAJDONOSTÓL Budapest

Facebook hozzászólások
Közösségi megosztás